Meggyőzés

Hogyan lehet meggyőzni egy embert? Hogyan lehet meggyőzni sok embert? Észérvekkel? A legritkább esetben. Szimpátiával, fenyegetéssel, extra jövedelem ígéretével?

Ha Meggyőző akarsz lenni, ne az értelem, hanem az érdekek nyelvét beszéld.
(Benjamin Franklin)

Mocskos dolog? A jó szex is az. Mégis majd' mindenki használja így vagy úgy. Tudatosan vagy ösztönösen, esetlenül vagy ügyesen. És ami a legfontosabb: mindig, minden élethelyzetben, minden társadalmi szinten a meggyőzés eszközeinek "áldozatai" vagyunk. Ha nem akarod, ne használd, de legalább ismerd fel, hogy tudj felelősségteljesen, tudatosan és előnyösen dönteni akkor, amikor valaki meg akar győzni!

ajánlott irodalom

Robert B. Cialdini: Hatás (HVG kiadó Zrt., Budapest, 2009)

Malcolm Gladwell: Fordulópont (HVG kiadó Zrt., Budapest, 2007)

out of sight, out of mind

2010.04.24. 15:24 - Pep

Nem lehet túlbecsülni a jelenlét, a láthatóság, az ismétlődés értékét. A legnagyobb cégek legfőbb marketing eszköze: ott lenni MINDIG MINDENHOL!

Ha kikerülsz a látómezőből, nem hall rólad az ügyfél, nem látja a márkajelzésedet, kikerülsz a gondolkodásából.

A brand erősítő reklámok, az ügyféllátogatás, a születésnapi, karácsonyi, húsvéti üdvözlőkártya mind-mind azt szolgálják hogy újra és újra beugorjon az ügyfélnek a személy és a cég.

Ráadásul nagyobb eredmény érhető el úgy, hogy nem a tudatra, hanem egyből a tudatalattira hatsz, vagyis nem vagy igazán feltűnő, tolakodó, csak diszkréten ugyanakkor határozottan megjelensz.

A személyes találkozás ugyanúgy hihetetlen erős kötelék. Sok ember van, akinek az határozza meg a véleményét, kivel találkozott utoljára. Társaságunk nagymértékben meghatározza a gondolkodásunkat. Ha egy véleményt többször hallunk, jóval nagyobb eséllyel tartjuk igaznak. Minél többször halljuk, annál inkább gondoljuk azt, hogy ez több ember véleménye.

Hogy mennyire hat ránk a megjelenés? Egy vizsgálatban főiskolások 29%-kal több pénzt költöttek akkor, ha egy katalógus átnézésekor látóterükben volt egy hitelkártya cég logója. A logó jelenléte az adományozási kedvet is megnövelte. Ha az embléma ki volt függesztve az adott helyiségben, az alanyok 87%-a adományozott, míg a másik teremben csak 33%-uk.

A túlzásokat persze itt is kerülni kell, mert ha valaki vagy valami erőszakos, tapadós, lerázhatatlan, az idegesítő lehet, ami csökkenti a meggyőzés esélyét, mert kialakulhat a "csakazértsem" hatás, ami a tudat kontrollja a tudatalatti felett.

A bejegyzés trackback címe:

https://meggyozes.blog.hu/api/trackback/id/tr161948092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása