Nem lehet túlbecsülni a jelenlét, a láthatóság, az ismétlődés értékét. A legnagyobb cégek legfőbb marketing eszköze: ott lenni MINDIG MINDENHOL!
Ha kikerülsz a látómezőből, nem hall rólad az ügyfél, nem látja a márkajelzésedet, kikerülsz a gondolkodásából.
A brand erősítő reklámok, az ügyféllátogatás, a születésnapi, karácsonyi, húsvéti üdvözlőkártya mind-mind azt szolgálják hogy újra és újra beugorjon az ügyfélnek a személy és a cég.
Ráadásul nagyobb eredmény érhető el úgy, hogy nem a tudatra, hanem egyből a tudatalattira hatsz, vagyis nem vagy igazán feltűnő, tolakodó, csak diszkréten ugyanakkor határozottan megjelensz.
A személyes találkozás ugyanúgy hihetetlen erős kötelék. Sok ember van, akinek az határozza meg a véleményét, kivel találkozott utoljára. Társaságunk nagymértékben meghatározza a gondolkodásunkat. Ha egy véleményt többször hallunk, jóval nagyobb eséllyel tartjuk igaznak. Minél többször halljuk, annál inkább gondoljuk azt, hogy ez több ember véleménye.
Hogy mennyire hat ránk a megjelenés? Egy vizsgálatban főiskolások 29%-kal több pénzt költöttek akkor, ha egy katalógus átnézésekor látóterükben volt egy hitelkártya cég logója. A logó jelenléte az adományozási kedvet is megnövelte. Ha az embléma ki volt függesztve az adott helyiségben, az alanyok 87%-a adományozott, míg a másik teremben csak 33%-uk.
A túlzásokat persze itt is kerülni kell, mert ha valaki vagy valami erőszakos, tapadós, lerázhatatlan, az idegesítő lehet, ami csökkenti a meggyőzés esélyét, mert kialakulhat a "csakazértsem" hatás, ami a tudat kontrollja a tudatalatti felett.