Egy reklám és a személyes beszélgetés meggyőzési folyamata gyökeresen különbözik.
A reklám azért működik, mert sokszor látja, hallja az ügyfél. Ha a tudata már feldolgozta, nem áll ellen az információnak (kb. kilenc megjelenés), a tudatalattija kezd el vele foglalkozni, és beépül a gondolkodásába. Az üzenet eljuttatásához ugyanakkor csak néhány másodpercünk van.
Személyes meggyőzésre általában kevesebb alkalmunk van, viszont nagy előnyünk, hogy ott helyben testre szabhatjuk az üzenetet. A személyes meggyőzés során akár órákig is birtokolhatjuk az ügyfél figyelmét. Ha viszont felszínesek vagyunk, nem építjük fel a meggyőzés rendszerét, a beszélgetés utáni percekben már el is pártolhat ügyfelünk.
Más szakma tehát a kettő. Mi mindkettővel foglalkozunk, tehát fontos, ha a reklámról olvasol egy jó ötletet, az talán nem fog működni a személyes meggyőzés esetén és fordítva.
Jó vadászatot!